Blog ekspertów finansowych

W domowym zaciszu…

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting indus orem Ipsum has been the industry's standard dummy.

Choć Światem zawładnęły urządzenia mobilne, a poczta elektroniczna w znacznym stopniu wyparła tradycyjną, nie łatwo jest przyzwyczaić się do konieczności ograniczenia wzajemnych, bezpośrednich kontaktów międzyludzkich i wykorzystywania w tym celu narzędzi elektronicznych.
Mimo obecnej sytuacji, która niesie ryzyko zarażenia się koronawirusem, już od dłuższego czasu na rynku istnieje możliwość zawierania umów ubezpieczeniowych w sposób zdalny.


Dlaczego preferujemy formę zdalnego zawierania umowy (tzw. umowy „na odległość)?

Zakupy online są zdecydowanie wygodniejsze i zajmują mniej czasu.
Gdy się rozmyślimy, możemy odstąpić od umowy w określonym czasie.
Obecnie – i to chyba najważniejszy argument, boimy się w mniejszym lub większym stopniu pandemii, a umowy zawierane zdalnie minimalizują ryzyko zarażenia się koronawirusem (jednak nie zapomminajmy o innych wirusach, które wciąż istnieją, a o których się nie mówi)

Niemniej jednak, zakupy online słyną głównie z niskiej ceny, a przynajmniej są reklamowane w ten sposób.
Konsumenci wychodzą z założenia, że jeśli dokonają zakupu online np. polisy OC/AC, to cena będzie możliwie najniższa. Z pewnością porównywarka cen pozwoli wybrać się ciekawą dla nas opcję, jednakże jako agent ubezpieczeniowy, na podstawie prowadzonych badań marketingowych w swoim biurze, wiem, że proponowane przeze mnie ceny ubezpieczeń są niższe bądź równe cenom ubezpieczeń, które posiadam w swojej ofercie. Miejsce zawarcia polisy, czy to drogą elektroniczną, czy bezpośrednio w agencji ubezpieczeniowej przy wyborze samego OC może nie mieć wcale znaczenia pod względem cenowym. Nie oznacza to, że mamy zaprzestać porównywania wartości cenowych polis i zaufać, że dotychczasowe źródło generujące umowę ubezpieczenia jest najtańsze. Przy tak dużej konkurencji warto szukać dobrej ceny, a także skupić się na tym, co w tej cenie mamy. Zdarza się, że w cenie OC będziemy posiadać pakiet assistance i holowanie (nawet w razie awarii) lub pakiet opony – które cieszą się coraz większą popularnością.

Na samym początku dla wielu z nas informacja o Covid-19 była abstrakcją. Nie docierała do nas wiadomość o koronawirusie  i cały czas mieliśmy
nadzieję, że będziemy znajdować się poza jego zasięgiem. 
Teraz żyjemy nadzieją, że ta sytuacja zakończy się jak najszybciej
abyśmy mogli powrócić do starego, dobrego trybu życia… 

Reklamowane sposoby na oszczędność poprzez umowę „na odległość”

Spotykamy się z dużą ilością reklam telewizyjnych, gdzie słyszymy o porównywarkach cen. Dotyczy to ubezpieczeń, kredytów i pożyczek.
Chęć zaoszczędzenia środków przy zakupie OC sprawia, że wprowadzamy swoje dane do formularza. Każdy z nas szuka oszczędnośći, zatem nic w tym dziwnego. Jednak w euforii i pośpiechu, często nie czytając oświadczeń, na które trzeba lub należy wyrazić swoją aprobatę przechodzimy do akceptacji oświadczeń i finalizacji procesu, po czym natychmiast kontaktuje się z nami osoba, która przedstawia zalety zakupu polisy.
Nawet jeśli nie skorzystamy z tego rozwiązania, a nieświadomie zaznaczyliśmy zgodę na otrzymywanie ofert marketingowych w przyszłości, możemy spodziewać się telefonów ze strony Firm, którym daliśmy zielone światło.

Pamiętajmy, że elektroniczna droga zawierania umów jest wygodna, ale istotna jest świadomość przy podejmowaniu decyzji. Pochopne decyzje, które są podejmowane szybko lub pod presją rozmówcy mogą okazać się niewłaściwe przez brak pełnych informacji (zdarza się tak, bowiem nie zadajemy odpowiedniej ilości pytań, bo nie wiemy o co należy pytać) . Pytania nasuwają się po jakimś czasie od zawarcia umowy. 
Przy tego rodzaju zakupie polisy, odpowiedzialność za wprowadzone dane leży po stronie Klienta.

 

Decyzja musi być przemyślana i świadoma

Reklamowane porównywarki internetowe cen ubezpieczeń są coraz bardziej popularnym rozwiązaniem i pomagają w budowaniu świadomości w zakresie produktów ochronnych. 
To istotne z punktu widzenia rozwoju gospodarki i rynku finansowego w Polsce. Świadomość Polaków na temat ubezpieczeń rośnie, a zadaniem naszym – jako agentów ubezpieczeniowych, jest pomoc i dostarczanie rzetelnych informacji, aby rozwiązania były ściśle dopasowane do potrzeb Konsumentów.  

 

Zaufany agent zawsze pomoże w potrzebie…

Chociaż powyższe rozwiązania są alternatywą dla tradycyjnych spotkań, dobrze jest mieć kogoś, do kogo zawsze można zwrócić się o pomoc przy kalkulacji, czy samej obsłudze dotychczasowej polisy. Na pewno stacjonarne agencje ubezpieczeniowe to relacja długofalowa, która pozwala na zawieranie polis na odległość, ale także bezpośrednio w placówce, a Klient każdorazowo może liczyć na indywidualne podejście i zaangażowanie ze strony agenta.

Jeśli mamy takie życzenie, korzystajmy z mobilnych form zawierania umów.
Jest to sposób  prosty i wygodny sposób. 

W mojej agencji wystarczy wykonać to w kilku prostych krokach:

1) Kontakt telefoniczny pod nr tel: 793 387 658 lub przez formularz na naszej stronie internetowej.
Kalkulacja zostanie przygotowana i przedstawiona podczas rozmowy telefonicznej lub wysłana na wskazany adres mailowy (za jednorazową zgodą na przedstawienie oferty)

2) Podjęcie decyzji o wyborze konkretnego Towarzystwa Ubezpieczeniowego i zakresu ochrony.

3) Wysyłka linka na adres mailowy.

Dla polis majątkowych (OC, dom, podróże) będzie wysłany link z dostępem do umowy ubezpieczenia na adres mailowy, gdzie należy zatwierdzić polisę.

Dla polis Auto Casco przy ewentualnym wymogu zdjęć pojazdu, będzie możliwość samodzielnego wykonania zdjęć i przesłania do Towarzystwa, bez konieczności oględzin za pośrednictwem naszej agencji.

[elfsight_contact_form id="3"]